Maak kennis met Studio Gewaagd

Online ondernemen is niet altijd even makkelijk en er is een hoop om rekening mee te houden. Er zijn een hoop mensen met een goed idee, maar zonder ervaring en een gedegen kennis van web is de weg naar succes soms een uitputtingsslag. Een verkeerde wijziging aan je website kan desastreuze gevolgen hebben voor jouw zorgvuldig opgebouwde Google posities.

Na ruim 10 jaar online ondernemen en de bouw van meerdere succesvolle internetconcepten is het tijd om onze kennis met de wereld te delen. Wij willen mensen met een goed idee helpen naar online succes en onze kennis van het web en opgebouwde ervaring inzetten om samen mooie dingen te maken! Maar wie zijn wij?

De oprichters van Studio Gewaagd

Mike Sies

In 1996 bouwde ik mijn eerste programmaatjes in de programmeertaal Quick Basic en ik kon dan ook niet wachten om er mijn werk van te maken. Zelfs de studie duurde me te lang en in 2008 ben ik gestopt met studeren en aan het werk gegaan als web developer en niet lang daarna zelfstandig ondernemer. De afgelopen jaren heb ik voornamelijk gewerkt met PHP, Javascript, CSS, Dart (Flutter), Go, MySQL, PostgreSQL, Bash, Kubernetes en een hele waslijst aan interessante tools om het ontwikkelen, beheren en deployen van code te verbeteren.

Michel Lindhoud

Toen in 2009 de kans zich voordeed om naast mijn studie accessoires voor mobiele telefoons te gaan importeren, dacht ik geen seconde na: ondernemen, dat wil ik. Mijn studie tijdens het starten van het bedrijf snel afgemaakt. Nadat we succesvol onze producten bij partijen als BelCompany, iCentre, Dixons, Coolblue verkochten trok online verkopen steeds meer mijn aandacht. Waarom richten op cold calling als je kwalitatief veel betere leads kan binnenhalen met je websites? Ik geef leiding aan alle online marketing activiteiten, waardoor ik een ruime ervaring heb met SEO en SEA in zowel de B2C- als B2B-markt.

Wat ging eraan vooraf?

In 2009 zijn wij begonnen met de import en verkoop van succesvolle producten in de smartphonewereld. Binnen enkele jaren waren onze producten verkrijgbaar bij alle grote retailers en online winkels in Nederland, waaronder Belcompany, MyCom, Dixons, Coolblue, iCentre en vele andere grote bedrijven. Deze producten werden door een externe partner verzonden naar onze klanten waardoor onze focus voornamelijk bij automatisering lag.

In 2013 hebben we de import en distributie van producten uitgespeeld en waren wij toe aan een nieuw concept, met meer uitdaging en meer toegevoegde waarde. Vanwege onze kennis in de smartphonemarkt en enthousiasme over personaliseren is het idee ontstaan om telefoonhoesjes te personaliseren. Hieruit is de webshop EGOsketch geboren. Deze webwinkel is wereldwijd actief en heeft inmiddels bijna een half miljoen producten verkocht in meer dan 50 verschillende landen.

In drie jaar tijd is EGOsketch gegroeid tot een succesvolle webwinkel met een eigen productieafdeling. In 2016 besluiten we onder de naam Invition de productie nog verder uit te breiden en op grote schaal hoesjes voor andere bedrijven te gaan produceren. Steeds meer webwinkels sluiten aan op ons systeem en gaan hun eigen custom telefoonhoesjes verkopen. Met eigen designs of slimme marketingconcepten bieden zij de producten aan hun eigen doelgroep aan, volledig geautomatiseerd geprint en verzonden door ons.

Invition draait op zelfontwikkelde software met geautomatiseerd voorraadbeheer, automatische verwerking van bestellingen en automatische koppelingen met bijna 500 webwinkels die allen bedrukte telefoonhoesjes verkopen. Verder is het bedrijf voorzien van vele slimme tools die het werk en het leven makkelijker maken. Over de jaren heen is het personeelsbestand nauwelijks gegroeid, maar het aantal producten wat we jaarlijks kunnen verwerken vervijfvoudigd.