Online adverteren

Wil je meer bezoeker naar je website trekken met online advertenties? Onze slimme bewezen online advertentiestrategieën zorgen ervoor dat je meer bezoekers binnenhaalt met jouw advertentiebudget. Wij helpen je op weg met advertenties binnen het Google-netwerk of Bing Ads. Wij kunnen advies geven of ondersteunen bij tekstadvertenties, beeldadvertenties en re-targeting. Bepaal met ons eerst je doelgroep en doelen en ga daarna direct aan de slag.

Gelijk aan de slag?

Als je gelijk aan de slag wilt met online adverteren, met een steuntje in de rug, maak dan een afspraak. Tijdens een eerste gratis gesprek kunnen we je adviseren welke stappen je het best kunt nemen en op basis hiervan eventueel een offerte uitbrengen.

Online adverteren in vier stappen

Een advertentiecampagne opzetten is niet altijd even eenvoudig. Om te voorkomen dat er veel kosten worden gemaakt, werken wij volgens vier stappen. De laatste twee stappen kun je het beste vaker herhalen om te zorgen dat jouw campagnes up to date en nog steeds geld op leveren. Wij adviseren wel eerst genoeg data te verzamelen voordat je aanpassingen gaat doen. Wij kunnen je hierbij uiteraard begeleiden.

Onderzoek

In een uitgebreid zoekwoordenonderzoek wordt bekeken welke woorden het best kunnen worden getarget en tegen welke prijs.

Opzet

Een eerste advertentiecampagne wordt opgezet op basis van de resultaten uit het onderzoek.

Analyse

Na een maand wordt de verzamelde data uit de campagne geanalyseerd en bekeken waar verbeteringen kunnen worden doorgevoerd.

Optimalisatie

Met de verzamelde data wordt de campagne verder bijgestuurd en verbeterd.

1

Zoekwoordenonderzoek

Nadat het doel van je advertenties en de doelgroep is bepaald is het tijd voor een zoekwoordenonderzoek. Door te onderzoeken welke zoekwoorden voor jouw website interessant zijn weet je waarop je kunt adverteren. Daarnaast wil je weten hoe de concurrentie scoort op de zoekwoorden waarop jij wilt adverteren. Wij hebben veel ervaring in het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek en helpen je snel aan een lijst met met juiste zoekwoorden. Voordeel is dat je die ook direct kunt gebruiken voor je SEO!

2

Adverteren via Google en Bing

Zodra je weet op welke zoekwoorden je moet focussen gaan we aan de slag met advertenties binnen het Google-netwerk en Bing. Geen Facebook en Instagram dus? Inderdaad, wij focussen op vindbaarheid via zoekmachines als Google en Bing. Mocht adverteren via social media effectiever voor je zijn, geven wij je dit advies. Let er ook op dat actief zijn via social media anders is dan hier adverteren. We hebben jarenlange ervaring met advertenties; bijvoorbeeld ook beeldadvertenties en re-targeting. Wij zorgen ervoor dat je direct aan de slag kunt met een juiste strategie.

3

Verzamelen van data

Meten is weten. Vooral als het op online adverteren aankomt. Je wilt dat jouw advertentiebudget zo effectief mogelijk besteed wordt. Voor iedere euro wil je meer dan een euro terugzien. Wat dat betreft is de online advertentiemarkt eerlijk. Wij stellen je website zo in dat je in één oogopslag kunt zien of je advertenties renderen. Zo kun je, eventueel met behulp van ons, bijsturen op je online advertenties. Dit is essentieel om een goede advertentiecampagne op te starten.

4

Optimaliseren van de advertenties

Zodra er data is verzameld kunnen de advertenties verbeterd worden. Je kunt dit zelf doen of wij kunnen dit voor je oppakken. Vaak kunnen we in één uur al veel optimaliseren aan advertenties. Het doel is altijd meer bezoekers voor minder kosten per klik of conversie. Dit behalen wij bijvoorbeeld door het toevoegen van extra zoekwoorden, het instellen van negatieve woorden of veranderen van biedingen. Soms kan het helpen om andere woorden in advertenties te gebruiken of zelfs de biedstrategie aan te passen. Dankzij onze ervaring weten we hoe we kunnen bijsturen op het gebied van advertenties.

Website optimaliseren

Als je een webshop met veel bezoekers hebt betekent dat nog niet automatisch dat je geld verdient. Je wilt namelijk zo veel mogelijk bezoekers omzetten naar klanten, oftewel converteren. Soms kan conversieoptimalisatie een enorm verschil maken. Vooral als jouw bezoekers voornamelijk betaalde bezoekers zijn (bijvoorbeeld via Google Adwords).

Een rekenvoorbeeld

Aantal bezoekers jaarlijks100.000
Kosten Adwords per jaar€ 10.000
Kosten per bezoeker€ 0,1
Aantal bestellingen jaarlijks1.000
Kosten per bestelling€ 10,-

De omzet verdubbelen

In het rekenvoorbeeld hierboven kost elke bestelling gemiddeld 10 euro aan advertentiekosten. Als je volgend jaar je omzet wilt verdubbelen kun je kiezen voor twee richtingen. Als je kiest voor de eenvoudige weg, namelijk het verhogen van het aantal bezoekers, dan betekent dat waarschijnlijk dat je Adwords kosten zullen verdubbelen. Je verkoopt twee keer zo veel, je hebt twee keer zo veel kosten en het aantal bezoekers verdubbelt.

Als je besluit je conversie te optimaliseren kan dat compleet andere cijfers opleveren. Als je met bovenstaande cijfers jouw conversie weet te verdubbelen naar 2 procent, dan zijn de kosten per bestelling ineens nog maar 5 euro, heb je dubbel zo veel bestellingen en blijven de Adwords kosten dus gelijk. Er is een hele lijst aan mogelijkheden om conversie te verbeteren. Soms kan een wijziging als de kleur of positie van de ‘Voeg toe aan Winkelmandje’-knop al een groot verschil maken. Wij geven je graag meetbaar advies hoe je de conversie op jouw website kunt verhogen. Ook een website die niet gericht is op online verkoop, maar bijvoorbeeld voor het opvragen van een offerte kan geoptimaliseerd worden.

Wil jij ook meer bezoekers op jouw website?

Tijdens een eerste gratis gesprek geven we je advies over jouw situatie, inventariseren we jouw wensen en kunnen we een offerte opmaken. Vaak is een gesprek van een uurtje al voldoende om een goed beeld te krijgen van jouw plannen en organisatie. Op basis daarvan schrijven we een advies en een offerte. Uiteraard kun je ook eerst telefonisch of per mail je vragen stellen.